facebook js

Follow Planet-Soaring on Facebook

Wednesday, January 27, 2010

Alliaj HM ailerons/flaps control horns


Here is a picture of the control horn on the flap. Some builder prefer to integrate everything but I prefered to do different because I don't want any slope on the command.


I position the horn to have the hole just on top of the surface of the skin.
Then I used transparent servo covers.

This allows to have a quick look at the servos if needed.


Another view of the radio installation before I finished it:


4 comments:

  1. Bonsoir,
    Encore merci pour ces infos et photos complémentaires sur le montage du HM, c'est vraiment fort sympathique de votre part, cela me donne pas mal d'idées ! Et très beau doublé d'HM !
    A bientôt,
    Laurent

    ReplyDelete
  2. Bonjour,
    Un petit commentaire qui n'a rien à voir avec cet article mais je cherche des informations sur les balises météo et un article sur la réalisation que j'ai lu sur votre site (Gerard PRAT fabrication d'une balise météo) Je suis membre d'un club de parapente. Je cherche à en fabriquer une également et souhaiterais contacter le concepteur. Merci de vos renseignements
    Xavier

    ReplyDelete
  3. Envoyez moi votre adresse email a pierre.rondel ( at ) gmail.com
    Je vous donnerai le moyen de contacter le concepteur de cette balise radio.

    Pierre Rondel

    ReplyDelete

Jehnedi (CZ) F3G Eurotour final contest report

Text and photos:  Sebastian Haase (German version below) In my last and first report on the new, young and upcoming FAI class F3G, Pierre an...